3.MČR - Most

          Vytvořeno 04.06.2008
O uplynulém víkendu se konal již 3.letošní závod MČR z celkových sedmi.
Dráha i zázemí byly perfektně připraveny, k tomu dusno už od rána a 51 nazbrojených jezdců (mj. i ze Skřipovského klubu od Opavy!).

- více zde!

 


ASTRA NITRO CROSS 1:8 IC

          Vytvořeno 02.05.2008
Ve dnech 27.-30.3. 2008 se v hale G2 na brněnském výstavišti konal v pořadí již 3.ročník mezinárodních halových závodů terénních modelů aut.




Pořadatelem závodu byl opět Auto RC Slavkov a opět připravil velice zajímavou a kvalitní dráhu, na které si mohl každý závodník otestovat výdrž svého auta, ale i výdrž své psychiky a koncentrace :).

Letos se jel poprvé i závod truggy, a to jako 1 denní ve čtvrtek 27.3.
Zúčastnilo se 37 jezdců z 3 zemí (ČR, Estonsko, Litva). Kvalifikační boje, které tvořilo 5 jízd (3 nejlepší se započítávaly), vyhrál Martin Bayer, následován bratrem Alešem a Martinem Paterem.
Nižší finálové boje byly plné napínavých soubojů a zvratů. Do hlavního finále se kvůli technickým problémům nepodařilo probojovat např. L.Zemanovi a J.Kapičkovi. Výborné 14.místo naopak vybojoval jun. Ludvík Kurečka (14.místo) a úspěch si na své konto připsal i D.Nečesaný (16.místo), který jel svůj první závod a navíc se zcela novým modelem.
Konečně je vše připraveno na závěrečný 45 minutový finálový boj. Největší favorit M.Bayer hned od startu navazuje na své problémy ze semifinálové jízdy a po opakovaných technických problémech končí již ve 28.minutě na posledním 10.místě. Na špici se však bojuje o každý metr a závodníci předvádí na náročné dráze skvělé výkony. 45 minut vypršelo a M.Pater spokojeně vykružuje své 84.kolo. Nikdo ho již nemůže ohrozit, stává se vítězem. Druhý končí se ztrátou 1 kola A.Bayer a se ztrátou dalšího kola končí 3. Michal Bok. Nejlepším zahraničním jezdcem je na 6. místě Jaanus Keskula z Estonska.

poř.
jménostát
kola
čas
 1.Pater MartinCZE
84
45:09.87
 2.Bayer Aleš jun.CZE
83
45:08.16
 3.Bok MichalCZE
82
45:11.69
 4.Jurenka Miroslav sen.CZE
80
45:21.49
 5.Dubák AdamCZE
79
45:19.85
 6.Keskula JaanusEST
77
45:29.74
 7.Dworschak PatrikCZE
74
45:00.19
 8.Hanvere MargusEST
65
45:10.36
 9.Marek MartinCZE
48
28:38.02
 10.Bayer MartinCZE
47
27:23.33


Čtvrteční závod truggy se již tedy stal minulostí.
V pátek ráno začíná prestižní a dlouho očekávaný závod buggy, do kterého se registruje 111 závodníků z 8 států (ČR, Německa, Rakouska, Slovenska, Maďarska, Finska, Estonska a Litvy).
V pátek je na programu 5 pětiminutových tréninků, přičemž se počítají 3 po sobě nejrychleji zajetá kola.
Zprvu je vidět, že jednoznačně dominují jezdci, kteří se zúčastnili čtvrtečního závodu truggy. Dráha je náročná, její dobrá znalost je tedy na výsledcích znát. Na čele se usazuje stejně jako v závodě truggy M.Bayer - A.Bayer - M.Pater. Před námi je však sobotní kvalifikace, kde se počítá celých 5 minut a v ní se může vše změnit. Ze 4 rozjížděk se počítají 2 nejlepší ...
1. kvalifikační jízdu vyhrává M.Bayer, 2. je A.Bayer, ale na 3.místo se již posouvá Němec Moritz Gaul!
2. kvalifikační jízdu vyhrává a svou sílu ukazuje Němec Oliver Simon (vítěz ME "B" 2007), následuje další Němec Michael Gaul a na fantastickém 3.místě končí junior Tomáš Kapička, který zajíždí zcela bezchybnou jízdu.
Ve 3.kvalifikační jízdě opět dominují bratři Bayerové před Moritzem Gaulem.
Závěrečnou 4.jízdu také vyhrávají bratři Bayerové. Vynikající 3.místo zajíždí další junior Jiří Mára, kterému se konečně vyhnuly technické problémy a ukázal, že i s ním se musí vážně počítat. Na poslední chvíli si tak doslova s "odřenýma ušima" vybojoval účast v semifinálové jízdě a odsunul mě na 1.startovní místo do čtvrtfinále. Během kvalifikačních jízd jsem neustále ladil svůj model, nebylo to ono a zároveň dělal zbytečně moc chyb.
Základní část závodu tedy končí a nejlepší jezdci se mohou v klidu chystat na nedělní program, který v jejich případě začíná až po obědě. Jezdci z konce startovního pole (1/128 finále) však pojedou ještě v sobotu večer a budou se snažit o postup do nedělních ranních, popř. i pozdějších bojů. Na závěr sobotního dne byla ještě nachystána obrovská tombola, ve které se losovali různé ceny od sponzorů. Od těch nejmenších symbolických až po největší, mezi které patřily stavebnice terénních modelů všech měřítek od hlavních sponzorů závodu. Poté se již všichni rozjeli do svých přechodných domovů a plni očekávání se těšili na nedělní program.

Nedělní boje běží jako na drátku a již v 1/8 finálových bojích se začínají objevovat jména, která jsme zvyklí vídat na vyšších postech. Doplňují je však i jezdci, pro které je to velice zajímavý výsledek a poodkrývají svou formu na venkovní sezónu MČR ...
První 1/4 finále vyhrává Morávek, následují 2 junioři ze Slovenska Krivek a Kunák, postup si vybojoval i Maďar Szebelledi. Druhé 1/4 finále vyhrávám já a konečně se mi daří zajíždět s méně chybami a i auto vypadá vyladěné. Následuje Hájek, Jurenka a T.Marek.
A jdeme na semifinále. Prvních 6 jezdců z každé jízdy si vybojuje účast v následném finále!
V 1.semifinále potkávají technické problémy jednoho z favoritů Moritze Gaula, který v 9.minutě odstupuje. Jízdu nakonec vyhrává Rakušan Rene Kargl, který prozatím spíše číhal v pozadí. Dalšími postupujícími jsou A.Bayer, J.Mára (super výkon a výsledek), J.Kapička, M.Bok a Slovák I.Krivek (také super výkon).
2.semifinálovou jízdu ovládli závodníci se startovními čísly 1 - 6 v pořadí M.Bayer, M.Pater, M.Gaul, L.Zeman, A.Dubák a O.Simon. K žádnému překvapení tedy nedošlo.
Já jsem měl tuto jízdu velice pěkně rozjetou, již po 5ti minutách jsem se posunul ze startovní pozice 9 na 5.místo. Pak se mi však povolilo přední kolo a ulétlo. Během hektických příprav a ve spěchu před jízdou jsme totiž bohužel právě toto kolo nedotáhli zcela natvrdo a nevydrželo :(. To byl pro mě tedy konec všem nadějím na účast ve finále. Škoda.
Finále se opět pojede na 45 minut. Nejprve jsou jezdci představováni podle vyjetých pozic, vybíhají na řídící věž a vybírají si své místo. Po nastoupení všech 12ti jezdců zazní pokyn 3 minuty do startu a mechanici startují modely.
Je tu dlouho očekávaný start a vrchol 4 denního klání. M.Bayer hned od začátku ujíždí všem pronásledovatelům. Za ním se tvoří početná skupinka jezdců a pomalu se začíná ukazovat, kdo bude bojovat o jaké pozice.
Jako první začíná mít technické problémy Zeman, a to v podstatě už na startu, ihned ztrácí 3 kola. Zanedlouho následuje Kunák, A.Bayer a Simon. Tito všichni rázem nemohou myslet na dobrý výsledek.
M.Bayer si stále zvyšuje náskok, za ním však velice pěkně jede R.Kargl a číhá na větší zaváhání. Následují souboje Kapičky, Gaula a Patera o 3.místo.
V necelé polovině závodu však potíže potkávají i Kargla, bude mít hodně práce s tím, aby mohl zpátky bojovat o stupně vítězů.
Závod se blíží ke konci a M.Bayer má takový náskok, že mu již nic nestojí v cestě k zaslouženému vítězství. Na vynikající druhé pozici se dlouho držel Kapička, který zvolil správné obutí, avšak ke konci začal dělat mírné chyby a předjel ho Gaul. Kapičkovi však nepřálo štěstí a jeden ze zahraničních jezdců ho v závěrečných minutách finále neopatrně srazil a otočil. Dostal sice penalizaci, ale pouze ve formě stop and go. V tu dobu už jezdil na 3.místě Pater, ale ani on nedokončil závod bez problémů, ztratil 1 kolo v samotném závěru a propadl se na 5.místo. 3.místo tak spadlo do klína Karglovi, i když nutno poznamenat, že by si za svou jízdu zasloužil spíše místo druhé. 4.místo vybojoval nakonec M.Bok, který zajel finále konstantně a bez jediného technického problému. Jan Kapička nakonec finále nedokončil (pravděpodobně mu došlo palivo) a propadl se z 2. místa v závěru finále až na 6.pozici!

poř.
jménostátmodel
kola
čas
 1.Bayer MartinCZELOSI
87
45:01.26
 2.Gaul MichaelGERLRP
84
45:23.07
 3.Kargl ReneAUTCRONO
83
45:01.06
 4.Bok MichalCZEXRAY
83
45:18.86
 5.Pater MartinCZEXRAY
83
45:28.77
 6.Kapička JanCZEKYOSHO
82
44:35.09
 7.Mára JiříCZELRP
78
45:20.91
 8.Zeman LukášCZEMUGEN
77
45:36.37
 9.Krivek IgorSVKKYOSHO
74
45:21.86
 10.Bayer Aleš jun.CZELOSI
73
45:09.28
 11.Dubák AdamCZEXRAY 6544:48.19
 12.Simon OlliverGERXRAY 4332:05.45

Nejlepším juniorem závodu se stal Jiří Mára (celkově 7.místo s technickým problémem), nejlepším jezdcem kategorie 40+ pak Miroslav Jurenka (celkově 16.místo).

Závod probíhal po organizační stránce na jedničku s hvězdičkou a všichni se již určitě těší na další ročník :)!




XRAY 808 zvítězil v Anglii

          Vytvořeno 19.03.2008



Minulý víkend se konal závěrečný 5. závod zimního seriálu CML Proline Badlands.
Zároveň to byla i soutěžní premiéra XRAY 808, který řídil týmový jezdec XRAY Brennan Ralls.
Závod probíhal v náročných podmínkách, neboť vydatně pršelo a na autech se proto drželo nepříjemné bahno. Celkově tedy byly závodní podmínky velice náročné jak pro auta tak i pro piloty a jejich mechaniky.V kvalifikaci sváděli o vítězství urputný boj mladý nadějný Elliot Boots (vítěz Kyosho Masters) a Brennan Ralls. Nakonec se s mírným odstupem radoval E. Boots.
Ihned na začátku finále, které bylo zkráceno na 10 minut, pro technickou poruchu musel Boots odstoupit a Ralls následně ukázal svým soupeřům způsobem start - cíl, že 808ka je v tomto závodě pekelně rychlá. Zvítězil v podstatě o celé jedno kolo!
Zároveň si B. Ralls zajistil i vítězství v celém zimním seriálu.

Myslím, že se už všichni moc těšíme, jak si bude nová buggy počínat na našich tratích ...


  

[ 0 ]
[ 3 ]